Bali

 


Bali


Een vrouw reisde

Over de bergen en

De heuvels

De woestijn en

De zee, naar

Bali

Het eiland dat

Leefde maar

Nooit bestond

En ze landde

Op het zand

Op haar blote voeten

Met haar witte vleugels

En ze danste en

Ze danste en ze zei

Houd van mij!

Houd van mij

Houd van mij

Schaar je om mij

Heen en neem

Mijn voet

En kus

Kus!

Kus!

Want als je van me houdt

Vlieg ik weg

En je zult mij

Nooit meer zien

Verschijnen

Opgewonden mensen

Stemmen

Opgewonden stemmen

Onder het maanlicht

Schitterende lampen

Lichamen in het donker

En ze lachte

Toen ze zag dat

Haar minnaars verdronken

In de zachte zee

Om Bali

Voor het strand

Het beige zand

Onder een bloedrode zon

En ze zei

Ik heb grenzen

Daar mogen jullie

Niet overheen!

Ik draag de Liefdesring

Van puur goud

En mijn Liefde is als een

Diamant

Staar naar de schittering

Maar zij is nooit

Van jou!

Zij is zoals

Bali

Het eiland dat

Leefde

Maar nooit

Bestond



(28-1-2024)